Tuesday, February 22, 2011

SEMUA TAK MENJADI..Ummm..sedeihhh.

hai..semoga sihat2 selalu..waktu menunjukkan jam12.31 pagi..masa untuk tdo..hehe tapi sebelum tu rse nak cite apa yang terjadi arini..rasenye benda ni penting untuk aku motivasikan dan jadikan ia sebagai pengajaran buat diriku sendiri pada masa hadapan..ceritanya..petang tadi aku ada clas micro teaching di N30 makmal pneumatik aku ingatkan leh dapat bilik lukisan kejuruteraan, las minute mberku cakap tak dapat guna bilik tu sebab penjaganya  tak ada..dalam hatiku mula rasa xsedap maklumla kita prepare dapat guna bilik lk sebab bilik tu senang semua alatan yang berkaitan lukisan teknik dah ada..

ok berbalik pada cite clas mic.teaching tadi, kelas  ni asas kepada latihan pengajaran dan pembelajaran..tapi tadi semua macam tak bersedia..aku pilih tajuk lukisan teknik sebagai matapelajaran amali..first pulak tu jadi cikgu amali, patut mber aku laki..tapi masa tu dia kuo ntah g mane..sob2 lecturer mtak aku dulu sebab masa pun tak brapa mengizinkan..2 hal dah yg xjadi..tiba-tiba hatiku rasa berdebar semacam..oleh sebab debaran itulah menyebabkan semua xmenjadi....arhhhhgggg sedih giler rase, nape perasaan tu datang sedangkan aku mahu tolak ia ketepi jauh2 diwaktu aku betol2 tak memerlukannya..tapi sesi pnp tetap diteruskan..masa pula macam tak cukup je..aku apa lagi kena rush la, patut benda tu aku xmau buat tapi fikiranku buntu jadi terpaksa buat juga..dalam keadaan terkejar masa tu ada lagi perkara tertinggal..ayooooi..aku terlupa bagi tugasan kat pelajar, tapi nasib lecturer tak tegur masa sesi kritikan..pastu rumusan aku tidak seperti yang dirancang.untuk amali kami diberi masa 30minit sama juga dengan latihan mengajar teori.

pokok pangkalnya arini semua tak menjadi mungkin aku tidak lagi bersedia dari segi mental fizikal untuk menjadi seorang cikgu yang berwawasan..cewahh..(harap2)..umm.tapi bagi diri aku latihan mengajar teori baru ni lebih baik dari amali..lecturer dr.rohana pun cakap camtu, jadi aku mintak nak buat sekali lagi amali..dr rohana cakap lau cukup masa akan dipertimbangkan..aku rasa arini kurang berkeyakinan, mungkin einstein tu xdatang..hehe. ntah la aku ni lau yakin, yakin sangat tapi lau xyakin, xyakin sangat...humm..xtau la nak kata pe lg. tp yang aku tahu aku ni cepat berubah mud bab kata orang cepat sejuk cepat juga nak marah..harap dapat dikawal dan dibuang jauh2 sifat yang menggangu perjalanan hidupku..

pape pun bersyukur kepada Allah s.w.t kerana Dia masih lagi memberi aku kekuatan untuk mengharungi segala pahit manis perjuangan sebagai seorang hamba, anak, pelajar, teman dan lain..syukur....
wahh!!sedar tak sedar jam da menunjukkan jam 12.56...lame jugak errkk aku meluahkan perasaan di sini,takpe la sekurangnya dapat memotivasikan diri aku setiap yang terjadi itu pasti ada hikmahnya...think + rabiatul..itulah perkataan yang aku cuba setkan di mindaku...aku harap ia melekat sampai bila..di bawah aku masukkan gambo buat2 ingatan..jom layang..

ni la di antara komen yang aku dapat dari lecturer yang ajar micro teaching ni..secara bertulis.

 camni la keadaan orang termenung dan tak puas hati..
tension ni clas hari ni xjadi,semua salah aku tak prepare tol2..!!pahtu snap la sorg2 lam bilik pas da clas untuk menghilangkan apa yang xpatut aku ingat...peace.!

ok..zzzzzzzzz..tdo la..sok ada clas masak jam 8am.. semoga hari esok lebih baik dari hari ini..GUDNITE!!..salamm..

No comments:

Post a Comment