Thursday, February 17, 2011

apa itu kawan sejati..??

ok.. hari ini aku nak cerita pasal teman sejati..apa yang anda tahu tentang teman sejati? mungkin anda katakan ia sebagai teman rapat..tapi teman rapat jauh sekali bezanya dengan teman sejati..kata orang teman sejati sukar dicari.  apa tidaknya..pada zaman sekarang ini ramai kawan yang makan kawan..

Hari demi hari, setiap detik itu berlalu dalam hidupku..sebenarnya makin mematangkan diriku sebagai insan yang kerdil di muka bumi ini..hidupku terasa luas walaupun ia sempit sekali, jika kawan sejati itu berada disisi. kawan sejati kita boleh anggap seperti adik beradik sendiri.walau kita berjenaka xtentu fasal yang boleh buat dia terasa dia tidak akan ambil hati..begitu juga kita dengan dia.

tapi..betul la cakap orang teman sejati itu sukar dicari apatah lagi kita hidup di zaman yang orangnya masing2 sentiasa mementingkan diri sendiri. di sini, aku juz ingin bercerita sedikit di sini, untuk tidak mengaibkan sesiapa aku tidak akan sesekali masukkan nama mereka di sini. aku ada kenal sorg mber ni..dia ok nampak baik jer awal perkenalanku dengannya, tapi lau bab mengumpat..humm susah nak dibendung. kadang2 aku sebagai seorang kawan ingin juga menegur tapi aku ni  jenis xsuka cari gaduh dengan orang...jadi apabila mereke ber pok pek..aku dengar je tanpa mengeluarkan kata, bagi aku lebih baik mendiamkan diri.

aku ingat pesan pensyarahku..kawan yang selalu mengumpat pasal orang lain,samada benar atau tidak kita xboleh percaya akan kata-.katanya dan kita tidak boleh pandang negatif terhadap orang yang diumpatnya itu melainkan kita lihat dengan mata kepala kita sendiri..silap2 aribulan aku takut aku terpengaruh..mtak2 dijauhkan. dan sebenarnya kawan seperti itu sepatutnya kita hindari..maksudnya kita boleh berkawan tapi jangan dijadikan teman rapat. rasanya cukup la cukuplah di sini, sebagai pengajaran buat semua..BERHATI-HATILAH memilih kawan, kita xmau kawan jadi lawan..tapi itulah hakikat dunia kini, musuh dijadikan kawan..kawan pula dianggap musuh..

TERIMA KASIH BUAT TEMAN SEJATI...dulu...kini & selamanya..
 
shahidatul nazlia (lia)
nor ain (ain)
syakirah (sa)
suria (yaya)
robiatul (ro)


semoga perhubungan kita kekal ke negri akhirat abadi..kepada lia, sa, n yaya..masih ingatkah anda saat manis dan duka kita??..hehe..ombak..laut..cafe catung..ha3..memori itu masih di ingatanku.

frenz...coming soon..ngeee



No comments:

Post a Comment